7 pers runt bordet

nu har mina gäster gått. Bjöd mama, papa, mormor, morfar, fia å matilda på kalasmiddag. Känns häftigt att kunna bjuda dem helt själv :) Gjorde en stor pastarätt med ungsstekt kycklingfile, tagligatelle, körsbärstomtater, färsk bladspenat, feta, oliver, i olja toppat med gratinerad parmaskinka med chevréost med ringlad honung, samt ungsrostat bröd med franska öreter!
Sen till det gjorde jag min super-tomatsalsa och sen en mögelostsås. Blev så jäkla lyckat och alla åt sig tvärmätta. Sånt är kul. Jag har blivit lite besatt i matlagning.

Igår var jag och Jenn i stan. Reafyndade så jag är jätteglad, min kavaj, mmm.
Sen såg vi den tredje och sista luftslottet som sprängdes och jag är så ledsen att inte få följa Lisbeth Salander något mer. Hon är så knasbra. De filmerna är knasbra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback