min ansökan, jao

Ansökan till Kobias stipendium/studieresa


Med tanke på att jag femton(!) dagar efter studenten har fast anställning på ett konditori så vill jag försöka se så mycket som möjligt av branschen. Se hur saker och ting fungerar i verkligheten som kan inspirera.  Jag vill verkligen inte fastna på ett och samma ställe i flera år och göra samma gamla tårtor dag ut och in. Jag vill utvecklas och se olika sidor. Intresset att lära mig finns verkligen.

Också därför har jag försökt att verkligen variera mina praktikplatser och varit med på chokladfestivalen och bagerimässan, så jag får så mycket olika kunskaper som möjligt. Jag vet inte riktigt vad som är "mitt" område och vad jag tycker är roligast. Har testat på praktiserat på ett bageri i storstan samt ett på landet, ett utomlands och nu på ett företag som bara gör praliner och bröllopstårtor. Vill även gå på massa kurser som intresserar mig.  Jag vill se mycket och mycket finns det att se.

Så varför skulle jag inte söka till en studieresa med ett känt företag som kan ge mig ännu fler motivationer och inspirationer till att fortsätta inom bageri/konditori-yrket? Bra fråga Maria.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback