oups, en liten lektion i självkänsla

Allt handlar om HUR man tänker. Tänker jag: Fan vad snygg du är i dag murre, kör gärnet! Så tycker jag ju så. Jag kanske ignorear att tröjan hänger upp sig lite på valken, vem bryr sig? Men tänker jag: Faan varför är jag så ful, kan inte jag vara smalare, ha lite smalare ben blablabla. Då gräver man ju bara ner sig själv. Tycker att man är ful. Men det finns fan ingen bra jäkla anldening med att hålla på och jämföra och sånt där skit. INGEN. Inte för någon.

Ofta hör jag runt omkring mig en del som har galet dåligt självförtroende, som hittar de mest små menigslösa skitfel på sig själva. Men egentligen är de snygga och ingen annan tänker på samma sätt. Jag vet inte om hur ofta jag säger ngt liknande men jag tror inte det är ofta. I det stora hela så ser jag mig själv jäkligt positivt. Ibland kanske jag har lite för bra självförtroende, eller kan man ha det? Trots att jag är större än de flesta, väger typ 20 kg mer än genomsnittet så är det sällan jag tycker jag själv är ful. Typ aldrig. Jag tycker jag är skitsnygg och är hetare än många. Sen om det är bara jag som tycker det är en annan sak. För det handlar ju alltid om vad jag tycker, och att jag ska må bra.
Jag KAN äta en cheeseburgare utan att tänka: jävla tjockis, varför, vill du väga mer? Det är ju gott eller hur. Man måste ju leva. Tänk inte fan, min feta röv. Tänk istället jag sitter inte i rullstol, jag är frisk, har underbara vänner/famlij osv, hitta det positiva.
Ser man negativt, blir det negativt. Sluta upp med att undra vad andra tror hela tiden, för vem fan bryr sig? Jag skiter väl fullständigt i om någon tycker min tröja är skitful om jag själv tycker den är ball. Det är viktigt som bara den, att inte bry sig så mycket hela tiden. För det har jag slutat med, att bry mig om meningslösa skitting.
Självkänslan man har är också den man utstrålar till andra, tänk på det.


J A G   Ä R   S N Y G G



så mycket bryr jag mig..


Kommentarer
Postat av: emma

<3

2009-01-13 @ 22:29:38
Postat av: elsa

fan vad bra du är!

2009-01-14 @ 08:39:40
Postat av: Alina

du vilken skola går du i? Känner igen dig:) fast det kan hända att du bara linar någon hehe:)

Postat av: MPO

2009-01-14 @ 13:48:38
URL: http://m
Postat av: MPO

Murr, du har tagit ord ur min munn..!! Ja försöker också tänka så där..och de hjälpt mej med att köpa kläder faktsitk..de ja tycker är snyggt..de köper jag..:D



Jag säger också, palla dilla om skitsaker..var glad att du är frisk..Så jävla rätt inställning :D:D

GO GIRL ;D

2009-01-14 @ 13:50:55
URL: http://maoliin.blogg.se/
Postat av: murr

Emma: <3

Els: Du är inte så dum du heller! <3

Mpo: Fortsätt, hejja dig! <3

2009-01-14 @ 17:15:05
Postat av: murr

Och juste: Alina min vän!!

Jag går i en skola i Kiruna, jättefin skola gjord av is, en igloo alltså. Där lär man sig matte, svenska och fiske. Jättetrevligt faktiskt. Fast lite kallt om häcken. Ha det bra!!!

2009-01-14 @ 17:27:11
URL: http://murremus.blogg.se/
Postat av: els

och rooolig. PUSS PUSS, ska tänka på dig i Idret. ♥ 

2009-01-14 @ 23:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback