IDRE-resume

Hemma igen.
Har varit jättehärligt i Idre. Sjukt med snö. Vädret får man väl inte klaga på dirket trots någon dag blåst/snö. Kanske lite för god mat eftersom jag ser min dubbelhaka växa fram lite smygandes. Inte bra.
Kul med alla kuliga kusiner :) Skratt har det inte varit brist på iaf.
Och för första gången på jättemånga år har jag andvänt hjälm! Hör och häpna. Tror jag sluta med hjälm typ i femman? Men nu är den på igen. I tisdags blev mamma påkörd, riktigt läskigt var det att finna henne bland folk i backen. Men det gick så bra som det kan gå med en svår hjärnskakning. Slapp åka till Mora med sin stora motvilja. Och poängen där var ju då att min kära mor, som tur var bar hjälm på skallen. Annars hade det kunnat sluta hur som helst. Därför blev jag tnästan påtvingad en hjälm, men nu i efterhand så bröjar jag gilla den ;) Man slipper frysa om öronen lixom. Sen blev jag lite vild med mina nya skidor. De vill inte svänga så mycket, blev mest stora svängar rakt ner, så hjälm var vettigt. Och det behöver ju faktiskt inte vara jag som klantar mig för att stupa, det kan vara någon annan.
Mormor fyllde ju som vanligt år där uppe 75år elv min kära mormor <3 Och tänka sig, att åka skidor på sin 75-årsdag det är inte illa ;) och tårta belv det ju förstås...

Lyckades ta 402 bilder, inte illa. Många godingar att bita i.
Och förresten, vad hemskt det var här nere i landet. Jag som såg framemot vårväder, men nehepp, snö och minus. Blää, men då slog det ju mig ännu en gång. Jag slipper snart skiten igen, dags att packa om ;) fyy fan va gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback