jag diskuterar namn

Mammas kompis har precis fött en dotter (grattis). Så det fick mig och mamma att fundera på namn. Det är så himla spännande att fundera på namn. Men jag kom fram till att om jag får en dotter (som jag vill) så ska det vara ett gammalt svenskt namn. Helst ett namn från den Söderströmska sidan. Berit heter ju min mormor, det vore ju sjukt ballt och döpa en lite flicka till. Sen har vi Venny (morfars mamma) det är okej. Och sen en Maj (mormors mamma) finns det. Ska fan ta och gräva vidare i släktträdet.
Sen i går på svenskan bläddrade jag igenom hela almanackan med namnsdagarna. Och kom fram till några balla namn.

--> Hilda
-->Disa
-->Selma
-->Judit
-->Alma
-->Tea
-->Helga
-->Svea
-->Solbritt
-->Britta
-->Rut

Nu är det väl inte så att jag skulle döpa min dotter till allla exempel. Vet heller inte om alla namnen är gammal svenska heller men jag tycker det låter som det. Britta är ju så gulligt men jag vet ju vad hon kommer bli retad för (fitta). Sen Rut är asballt men jag undrar verkligen om jag skulle döpa henne till det heller. Solbritt känns så långt men det är fan asballt too.
Namnen jag tycker mest om är Hilda och Judit. Känns som vi har en Hilda i släkten!?
Tänk er en söt liten pop-snobb som heter Hilda, så ballt. Tea känns vanligt på något vis.

Kompisens dotter ska troligtvis heta Vera, Sött!

Sen hittade jag några killnamn också. Det är ju faktiskt 50/50 chans att få en sån.

-->Bertil
-->Martin
-->Sture
-->Hedvig men det var tydligen ett tjejnamn?
-->Lukas

Martin har jag alltid på något vis tyckt om. Morfars pappa hette fatkist Martin. Men ärligt, tänk er en liten Bertil :) Fy fan vad sött. Sen har vi faktiskt haft en Nils i släkten också. Det är inte helt fel.

Men det lär ju dröja ett bra tag tills jag får en baby så jag hinner nog tänka på saken.

Kommentarer
Postat av: LOLS

MARIA ,BRITTA?, SOLBRITT?, RUT? SKÄÄÄÄRP DIG FÖRFAN!!!!

Postat av: Filippa

hahaha, dina barn kommer heta solbritt och bertil! stackarna..

2008-01-09 @ 19:04:04
URL: http://emmafilippa.blogg.se/
Postat av: Jens

ÅH!! Vilket sammanträffande, jag har redan bestämt att mitt barn ska heta Svea ;D haha :). Men asså.. aaa.. de andra alternativen kanske inte var så hippa :D Hahaha! Och du, det är faktiskt inte 50/50 på att det blir en kille lr tjej ;D Det finns fler x kromosomer än y! ;) (alltså större chans att det blir en tjej)

2008-01-09 @ 20:08:17
Postat av: Kajsa

stackars, stackars små.. gift dig men någon jävligt vacker så att du är säker på att du får vackra barn och då kanske, kanske dina stackars barn kommer överleva..

2008-01-10 @ 18:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback