vattenbrist

Grundvattennivån har för tillfället sjunkigt med en jädrans hastighet på sistone. Ingen har väl missat att Rudan typ är helt borta?
 Det drabbar ju tyvärr oss med egna brunnar. Väldigt ofta (nästan varje kväll) de senaste månderna sen efter sommaren har det hänt att vårt vatten tar slut. Det är inte så jätteroligt att stå i duschen med schampoo i ögonen och vänta på att pappa ska lufta nån vattentjossa lixom. Men i söndags kom de och sprängde vår vattenbrunn. det betyder att de trycker ner massvis med vatten i brunnen och pressar så alla små vattenkärl sprängs och blir större. Vilket ska resutera med mera vatten. 
Resultatet blev ju också väldigt grumligt vatten. Påminde om cement och lera? grå sörja helt enkelt. Men snart ska jag hoppa in i våran dusch, så lite framsteg har det blivit. 
 153636-235

Sen på fradag ska Sofie klippa mig. Och kanske så ska jag försöka våga tona mig till brunett? Jag har aldrig varit brunett. Därför känns det väldigt knipigt. Vad tror folket?

Sov gott som fan!

Kommentarer
Postat av: Therese

Brunett hett ;) hahaha

Postat av: Jennsi

BRUNT BRUNT BRUNT BRUNT!!!!
Man lever bara en gång murremus! och tänk om det blir jätte snyggt ? ;D då kommer du inte ångra dig att du vågade! sen kan du ju alltid bleka tillbaka :) våga! :D

2007-10-24 @ 18:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback