gårdagen = katastrof

Gåradgen började med att jag fick sitta och vänta på tåget i Hemfosa i 40 min, eftesom det var signalfel. Självklart dårå som jag försent till skolan. När jag kom dit så hoppade jag bara in i min grupp som hade vägt upp alla ingredienser för drömtårta. Så jag och Emma skulle då vispa den smeten och hällde i allting på en gång. Vilket man inte skulle göra utan först vispa äggen och sockret i 20 min. Så det var bara och slänga den smeten som typ innehöll 10 ägg. BRA.
Sen skulle jag och Emma baka bullar. Hon skulle göra vanilj och jag kanel. Så vi delade degen på två delar. Sen skulle jag använda kavelmaskinen vilket resulterade i att halva min deg åkte ner på golvet efetsom ingen hade dragit ut "plåtarna" under efter lovet. Så det var bara att slänga. Sen det värsta. jag och Emma gick på rast. Sen när vi kom tillbaka skulle vi pensla och sockra bullarna. Så jag tog fram bullarna ur jäsen och vi satte igång. Sen när vi var på den sista plåten kom det fram att det inte var våra bullar utan B-klassens bullar. Då kom deras lärare och sa att det var sockerfria bullar som de hade bakat, och som vi sedan förstört genom att dränka dem i socker. Så då blev det negativ energi i bageriet.
Ja sen då när jag skulle åka hem så var förstås alla tåg mot Nynäshamn inställda. Men det löste sig rätt bra med den andra bussen. 

När jag kom hem löptränade jag med pappsen :D  7km. Ännu en gång är jag stolt över mig själv.

Sen på kvällen åkte vi upp till kusinerna eftersom Jocke fyllde 17 :) Väldigt trevligt. Jonas lärde mig spela Gears of wars. haha Det gick väl sådär men kul var det.
Fick även massa fotmassage av pappa sent i gårkväll. :D
Sen skulle jag skriva allt detta jag har skrivit nu här i bloggen, men tror ni inte att när jag var klar så blev det strömavbrott och jag han inte spara och publicera allting så det försvann.
Så bra var min gårdag.


I dag dåra. Har väl varit lite bättre. strömman kom tillbaks inna jag vaknat. Hade ingen gympa vilket var bra eftersom jag glömde mina gympaskor hemma. I kväll ska jag bara ta det lugnt. Troligtvis ska mamma göra paj till middag :D

Bye Bye!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars lilla murery :)

2007-01-11 @ 17:05:03
Postat av: murrey

ja, visst är det :( haha

2007-01-11 @ 21:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback