ett par godingar jag sparat sedan tidigare, ENJOY!

-         Doktorn, folk vill inte prata med mig.
- Nästa!

  



-         Tror du att TV:n kan ersätta tidningen?
- Aldrig! Hur ska man kunna jaga flugor med TV:n?

 


  

Pappa frågar sin dotter:
- Ser du bra med dina nya glasögon?
- Visst, mamma!

  




-         Jag svalde en glödlampa.
- Så hemskt! Vad hände?
- Lös i magen.

 




Två norrmän sitter och tittar på foton.
- Det här är min farfar i elvaårsåldern.
- Inte visste jag att man kunde bli farfar redan vid elva år.

 



"Vad får man för svar, om man slår 1+1 på en norsk miniräknare?"
"Var god vänta."

  



Två norrmän:
"Kan du tänka dig att i USA blir en person överkörd varje kvart."
"Ojdå. Vilken otur han måste ha."




  

En glad norrman åkte taxi i Malmö.
"Hemma i Bergen," sa han, "får vi två kronor för varje duva vi skjuter i stadens parker."
"Här i Malmö," skrattade taxichaufören, "får vi 20 kronor för varje pensionär vi kör över!"
Och för att driva skämtet en bit extra, låtsades han sikta på en gammal fabror vid ett övergångsställe. I sista stund väjde han förstås undan. Men till sin förskräckelse fick han höra en duns och han såg i backspegeln pensionären ligga raklång på övergångsstället.
"Det gjorde inget att du missa," sa norrmannen där bak. "Jag tog honom med dörren!"


Kommentarer
Postat av: Theodorolea

I really appreciate your website. An interesting website with an interesting design. A lot of interesting info. Thanks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback